loading...

The Junk Food Club Den Haag

The Junk Food Club Den Haag

Project nr.: 373 Financieringsbedrag: € 80.000,00
Bedrijfstype: Fast casual restaurant Geïnvesteerd: € 80.000,00
Type: Bedrijfsovername en verbouwing Rente per jaar: 7%
Categorie: Looptijd annuiteit: 48 mnd
€ 80.000,00 geïnvesteerd
100% gefinancierd
109 investeerders
1maand geleden
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 1.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 2.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 3.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 4.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 6.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 10.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 11.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 1.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 2.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 3.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 4.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 6.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 10.JPG
Horeca Crowdfunding Nederland Junk Food 11.JPG

Recensie HCN

De ondernemer heeft ruim voldoende (horeca) gelieerde werkervaring en ondernemerservaring opgebouwd. De locatie beoordelen wij als aantrekkelijk evenals het beoogde concept. Een viersterrenclassificatie is op basis van de geprognosticeerde kasstroom te rechtvaardigen. De ondernemer tekent hoofdelijk mee en HCN neemt de verpanding op de inventaris.

Het concept

The Junk Food Club is:

FRESH: het uitgangspunt bij de samenstelling van elk gerecht is vers. Ingrediënten worden lokaal gekocht. Het menu bestaat uit ontbijt, sandwiches, shakes, sappen, salades, bagels, sweets en koffie/thee. We gebruiken kleurrijke ingrediënten. Yoghurt bowls kleuren we met blauwe bes bijvoorbeeld. In de zaak staat een grote vitrine die de versheid van gebruikte ingredienten nog eens extra onderstreept. Verpakkingen voor take away zijn recyclebaar en duurzaam. Het streven is om elke bereiding in huis te doen.

FUN: dit brengen we allereerst in het interieur tot uiting door gebruik te maken van intense kleuren. Het decor verandert letterlijk om de meter. Veel variatie dus. Op alle communicatiedragers (o.a. menu, neon verlichting) prikkelen we bezoekers met verrassende teksten die hen bewust maken van zichzelf. Glaswerk, borden, bedrijfskleding, alles is kleurrijk en fris. Vaak ook daar weer teksten die het brein prikkelen. Verpakkingen voor take away en delivery zijn visueel aantrekkelijk en stralen fun uit. Onze salades worden verpakt in een box die je als consument graag toont en/of op Instagram plaatst. De hele beleving is Instragramable. Personeel wordt gestuurd op vrolijkheid, informaliteit, respect en dienstbaarheid.

FAST: het menu is zodanig samengesteld dat snelle bereiding en daarmee ook snelle service mogelijk is. We staan klaar voor bezorging, take away en seated consumption. Gasten komen voor een gezonde en snelle stop. Werknemers bestellen voor zichzelf en hun collega’s. De zaak ademt energie. Houding van het personeel, muziek zijn daarop afgestemd. Meubilair en inrichting zijn geselecteerd op kort verblijf. Comfortabel, maar niet te comfortabel. Het service proces, bereidingsproces en de instructies aan het personeel zijn ingericht om te voldoen aan de behoefte van de gast om een korte en gezonde stop te maken

The Junk Food Club wordt gevestigd op de Frederik Hendriklaan 172 in Den Haag. De Frederik Hendriklaan, in de volksmond beter bekend als “De Fred”, is één van de meest charmante winkelgebieden van Den Haag. Gelegen in de prachtige wijk Statenkwartier vindt u hier bijna een kilometer aan uniek winkelplezier. Het ruime en gevarieerde aanbod van de winkelstraat kenmerkt zich door de vele gespecialiseerde ondernemers op het gebied van mode, vrije tijd, wonen, eten en drinken, hobby, reizen en nog veel meer. Maar ook voor uw dagelijkse boodschappen bent u hier aan het juiste adres. Voor menig Hagenaar is dit “the place to be”, want dit unieke stukje Den Haag is net even anders dan de rest van de stad. Met de haven van Scheveningen, het Omniversum, het Museon, het Haags Gemeentemuseum, het World Forum theater en Madurodam om de hoek, weten velen hun weg te vinden naar de Frederik Hendriklaan. Toeristen, expats, Hagenaars en mensen uit het hele land komen hier om de unieke sfeer te ervaren. In 2012 werd de Laan nog uitgeroepen tot meest sfeervolle winkelstraat van Nederland. Onlangs is de straat volledig gerenoveerd waardoor het nog toegankelijker is voor auto’s en voetgangers. Tevens is de Fred goed bereikbaar met openbaar vervoer.

De ondernemer

Jaco de Kempenaer studeerde bedrijfsrecht aan de universiteit van Leiden met als extra specialisaties Bank&Effectenrecht. Na zijn studie treedt hij in dienst bij Heineken waar hij intern een succesvolle carrière maakt. Van junior Brand manager naar Project Manager en uiteindelijk als regio directeur. In 2008 besluit hij zijn carrière bij Heineken te beëindigen en als zelfstandige verder te gaan.  Op interim basis heeft hij gewerkt in opdracht van mooie organisaties zoals The Harbour Club restaurant management groep, Jacobs Douwe Egberts, SHV Gas en Pets Place. Altijd in een full time leidinggevende positie, veelal aan teams tot 20 medewerkers. In 2017 treedt hij tijdelijk in dienst bij Pernod Ricard als Sales Director Out of Home & Prestige. Medio 2019 kriebelt het zelfstandige ondernemerschap weer en besluit hij zich te gaan richten op horeca conceptontwikkeling tezamen met de oprichter van The Harbour Club, die momenteel o.a. In The City (Rotterdam) en de Oysterclub exploiteert. Jaco ziet dat de huidige marktomstandigheden veel nieuwe kansen in de markt bieden om bedrijfseconomisch verantwoorde overnames te doen en deze om te bouwen tot eigentijdse concepten. 

De financiering

De financiering is bedoeld voor de overname, verbouwing en nieuwe inrichting van de locatie. De totale financieringsbehoefte bedraagt € 104.500 inclusief voorfinanciering BTW. Het eigen vermogen dat wordt ingebracht, bedraagt € 24.500. De resterende langlopende financieringsbehoefte bedraagt € 80.000,-.

De vooruitzichten

De geprognosticeerde omzet voor heel 2020 (opening vanaf augustus) bedraagt afgerond € 233.000 met een EBITDA van € 19.000 en een kasstroom van afgerond € 14.000. Voor heel 2021 is een omzet begroot van afgerond € 546.000 met een EBITDA van € 53.000 en een kasstroom van € 42.000. De kasstroom is ruim voldoende voor de langlopende financieringsverplichtingen. De ondernemer is niet afhankelijk van inkomen uit de nieuwe onderneming. De aard van het concept maakt dat deze formule minder hinder ondervindt van effecten van de Corona maatregelen, mede daar er sprake is van een delivery en afhaalfunctie. Tevens beschikt de onderneming over een terrasfaciliteit

Ratio's

  Opening 2021
Solvabiliteit 26,4% 56,2%
Rentabiliteit nvt 36,0%
Liquiditeit 2.99 3.23

 

Juridische structuur

Crowdfunding

Via een relatie werd ik geattendeerd op dit platform dat al meerdere mooie vernieuwende concepten heeft gefinancierd. We moesten snel schakelen omdat wij met snelheid een ideale kans kregen om deze locatie gunstig te kunnen aankopen. De ervaring leert dan banken (en met name in deze periode) erg traag zijn. Als er kansen zich voordoen, hetgeen juist in deze tijden het geval is, dan moet je een financierende partij hebben die de markt goed kent. 

Meer Info:

Instagram

Datum Geïnvesteerd bedrag
26 juni 2020 € 2.250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 2.000,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 2.500,00
26 juni 2020 € 2.000,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 1.750,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 5.000,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 750,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 4.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 2.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 2.500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 250,00
26 juni 2020 € 5.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 2.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 1.000,00
26 juni 2020 € 500,00
26 juni 2020 € 500,00